TURKKILAISET VIERAAT

Written By: admin on helmikuu 2, 2017 No Comment

Koululle saapui joukko turkkilaisia opettajia tutustumaan meidän kouluumme. Nettivekkari kävi haastattelemassa yhtä näistä lukuisista opettajista.

Haastattelijat turkkilaisen kanssa

MIKÄ ON NIMESI ?

Nimeni on Tulay Erguder.

MIKSI SINÄ TULIT TÄNNE ?

Tulimme katsomaan suomalaista koulusysteemiä ja hankkimaan ideoita, joita voi käyttää meidän koulussa. Vertailemme kouluja keskenään ja mietimme mikä olisi parasta.

MITÄ OLET PITÄNYT KOULUSYSTEEMISTÄ ?

Sen mitä olen lukenut, olen sitä mieltä, että koulu systeemi on kivanlainen. Kokeita on teillä varmasti vähemmän. On todella mielenkiinoista tutustua tähän vielä lisää.

MITÄ ODOATAT KOULUJÄRJESTELMÄLTÄ ?

En oikeastaan odota oikein mitään.

KUINKA MONTA OPPILASTA SINUN KOULUSSASI ON ?

Meidän koulussa on yli 500 oppilasta.

ONKO JOTAIN ASIOITA JOITA HALUAT TUODA OMAAN KOULUUSI ?

On todella monia. Yritämme löytää niin paljon ideoita kuin mahdollista.

KUINKA MONTA OPPILASTA ON YHDELLÄ LUOKALLA KOULUSSASI ?

Se vähän riippuu mutta yläraja on 24. Yritämme pitää luokat pieninä.

OVATKO OPETTAJAT KIVOJA SUOMESSA ?

Erittäin mukavia ! Meille heti sanottiin ”Hyvää huomenta” ja otettiin muutenkin lämpimästi vastaan.

MITÄ PIDÄT SUOMEN SÄÄSTÄ ?

Täällä sää on melko osin samaa kuin Istanbulissa mutta talvet ovat hyytäviä !!

Haastattelu meni mainiosti ja he nauttivat oloistaan. Oppituntejakin tarkkailtiin ja ideoita löytyi varmasti. Toivottavasti he pitivät meidän koulusta !

turkki poppoo

Turkkilainen opettaja poppoo