Taksvärkki 17.2.

Written By: admin on helmikuu 23, 2017 No Comment

Hakkarin koulu järjestää taksvärkin 17.2. perjantaina. Taksvärkin tuotot menevät tänä vuonna lasten syöpäyhdistys SYLVA:lle ja sotaveteraaneille. Jos et taksvärkki päivänä halua mennä töihin koululla on järjestetty opetusta 8-14. Taksvärkin minimi palkka on 10€.

Taksvärkkipäivänä oppilaat eivät tule kouluun vaan menevät vapaavalintaiseen työpaikkaan josta he pyytävät vähintään 10€. Toiset menevät oikeisiin töihin ja toiset jäävät kotiin tekemään esim. kotitöitä.

SYLVA on syöpää sairastavien lasten ja nuorten valtakunnallinen yhdistys. Se toimii perheen hyväksi järjestämällä kuntoutusta, vertaistukea, tapahtumia ja virkistäviä lomia.

Kyselin oppilailta pari kysymystä taksvärkkipäivästä:

Oletteko jo päättäneet mihin menette töihin?

-Kotiin varmaan

-Iskän töihi

-Kotiin

-Moision kouluun

-Äitin töihin

Onko taksvärkkipäivä mielestäsi kiva?

-Ohan se iha

-Joo

-Tottakai

-Pääsee pois koulusta eli joo