Home » Arvostelut, Elokuvat, Mielipiteet, Musiikki, Uncategorized

ARVOSTELUSSA: Kaunotar ja Hirviö (3D)

Written By: admin on huhtikuu 13, 2017 No Comment

eu_batb_flex-hero_header_r_430eac8d

Ympäri maailman kehuttu Disney uudelleenfilmasointi klassikkosadusta lumoaa myös Suomessa! Emma Watsonin tähdittämä elokuva onkin jo julisteissa kaunis näky, joten kurkistetaanpa itse leffaan 😀 Spoilereita voi olla!!!

Nuori Belle elää Ranskan mailla pienessä kylässä, missä kaikki tuntuvat pitäväb häntä jokseenkin outona. Hölmöjen kyläläisten joukkoon liittyy vielä entinen sotamies Gaston, joka alkaa kosiskelemaan Belleä. Keksijä-isä lähtee viemään uutta rakennelmaansa messuille, mutta matkan päätteeksi hän huomaa istuvansa suuren linnan tyrmässä. Belle ottaa hänen paikkansa Hirviön asuttamassa linnassa, jossa hän alkaa ymmärtää Hirviötä ja tämän antiikkiesineiksi muuttunutta palvelusväkeä.

Eniten ehkä jännitin, että saan kuulla Emma Watsonin laulavan. Säikähdin hieman, koska trailerissa Bellen hetkellinen laulu kuulosti pelkältä autotunemössöltä. Mutta elokuvassa Watson laulaa kuin enkeli 🙂 Muutkin hahmot osaavat laulaa ja täytyy antaa respektiä Hirviön omalle soolokappaleelle ”Evermore”, joka uusi ja elokuvaa varten tehty. Laulut on todella alkuperäiselle uskollisesti tehty. Ehkä mieleenpainuvin numero oli itselle oli Days in the Sun, jossa saattoi tirahtaakin muutama kyynel.

Elokuvan visussalinen puoli taas on upeaa katsottavaa! Ympäristö on kaunista ja huolella tehtyä, joka pitää mukanaan pienestä kylästä suureen linnaan. Erityisesti linnan tanssikohtaus on uudessa versiossakin yksi elokuvan parhaimmista kohtauksista. Bellen uudistettu tanssiaismekkokin on luomava. Aluksi tuntui oudolta, kun he pelkistivät asua niin paljon, mutta nääh silti nätti. 3D animaatiota leffassa ei ole liikaa, vaikka sitä toisaalta on paljon xDD Palvelusväki on vähän ylipaisuvaa, mutta väki osaa olla hauskaa ja animointi vain rakastaa sitä.

Elokuvasta on myös tehty suomidubbaus, jonka menin myöhemmin katsomaan siskoni kanssa. Tosin se ei tunnut olevan suosittu, sillä dubattua versiota esitetään vaan 1 kerta päivässä. Bellen äänenä toimii Maaria Nuoranne ja hän suoriutuukin roolista loistavasti. Laulu on puhdasta ja hän kuullostaakin nuorelta itsenäiseltä tytöltä. Hirviön äänenä taas toimii Tuukka Leppänen, joka myös toimii hyvin roolinsa parissa. Ainoa omaan korvaan tuntuva seikka on se, että Frozenissa Leppänen esitti pahis-Hansia ja sen takia hänen äänensä tuntui jännältä. Dubbaus on myös uskollinen vuoden 1991 alkuperäisdubbaukselle ja laulujen lyriikatkin ovat samat. Tosin välillä sä hieman haittaa, sillä suomikäännösten sanoitukset ei aivan istu lipsynkkauksen kanssa. Muuten dubbaus onkin loistava 🙂

Kaunotar ja Hirviö on täysosuma satuleffojen ystäville! Pääosanesittäjät ja sivuhahmot ovat loistavia + visuaalinen ilme ja musiikki on lumoavaa. Dubbauskaan ei ole aivan kamala xD Älkää tuomitko ihmistä ulkonäön vuoksi <3 Rakkautta kaikille 😀

-Veikko | Arvosana:  ★★★★★