Arvostelussa: SKAM

Written By: admin on huhtikuu 20, 2017 No Comment

Skam on norjalainen teini-ikäisille suunnattu draamasarja, joka kertoo Hartvig Nissenin koulua käyvien lukiolaisten elämästä Oslossa. Sarjaa on julkaistu nyt kolme kokonaista tuotantokautta. Jaksojen pituus vaihtelee vartista viiteenkymmeneen minuuttin. Jokaisessa kaudessa seurataan pääosin yhden nuoren elämää. Ensimmäinen kausi kertoo Eva Mohnista, toinen Noora Saetrenista ja kolmas Isak Valtersenista. Ensimmäinen jakso neljännestä tuotantokaudesta ilmestyy 15.4. Pääosassa tällä tuotantokaudella nähdään Sana Bakkoush.

Sarja on ollut suuri menestys myös Norjan ulkopuolella. Se on tavoittanut jo kaikki nuoret ja nyt on aikuisten vuoro. Vaikka sarja kertoo nuorista, myös aikuiset rakastavat tätä sarjaa. Jos et itse ole vielä katsonut suosittelen paljon katsomaan! Itse olen kohta katsonut kaikki kolme kautta. Kakkoskausi oli paras, ja Noora on myös lempihahmoni.  Suomessa sarjaa voi katsoa yle areenasta: http://areena.yle.fi/tv

Sarjan pääosissa näyttelee:

Lisa Teige, Eva

Josefine Frida Pettersen, Noora

Tarjei Sandvik Moe, Isak

Iman Meskini, Sana

Seuraava teksti sisältää juonipaljastuksia!

Ensimmäinen tuotantokausi kertoo Eva Mohnista ja hänen elämästään uutena opiskelijana Hartvig Nissenin koulussa. Kaudella seurataan hänen ystävyys- ja seurustelusuhteitaan. Evan ystäviä ovat Vilde, Sana, Chris ja Noora, mutta hän viettää myös paljon aikaa poikaystävänsä, Jonasin, parhaan ystävän Isakin kanssa. Kausi perustuu eniten Jonaksen ja Evan parisuhdeongelmiin.

Toinen tuotantokausi seuraa Evan ystävän Noora Sætren elämää. Noora asuu kimppakämpässä Eskildin ja Linnin kanssa. Noora alkaa tapailla Vilden ihastusta Williamia, mikä aiheuttaa paljon draamaa. Williamin ja Nooran suhde on monimutkainen ja täynnä ongelmia. Kun Williamin veli tulee yllättäen häiritsemään Williamin ja Noora suhdetta.

Kolmas tuotantokausi seuraa Isak Valtersenia. Isak on muuttanut asumaan samaan Eskildin asuntoon, missä Noora myös asui. Kausi seuraa sitä, kuinka Isak alkaa kyseenalaistaa seksuaalisuuttaan ihastuessaan paria vuotta vanhempaan poikaan nimeltä Even.

Neljännestä tuotantokaudesta ei tiedetä vielä muuta kuin päähenkilö: Sana Bakkoush.

Kuvahaun tulos haulle skam