Home » Arvostelut, Info, kysely, Mielipiteet, Tapahtumat, Uutiset

Kasiluokan tettituntemuksia!

Written By: admin on toukokuu 18, 2017 No Comment

Viime viikku oli 8-luokkalaisten tettiviikko! Nettivekkarin oppilaat kertoivat omia kokemuksiaan

-Olin Lempäälän-Vesilahden Sanomissa. Työskentely oli hauskaa veljeni kanssa, mutta aika kävi usein tosi pitkäksi, sillä juttujen teossa meni noin kaksi tuntia ja koko muu aika datasimme vain koneella. Muutamana päivänä menimme tekemään gallupin Ideaparkiin ja ottamaan kuvia ympäri Lempäälää.

-Tettipaikkani oli Pito- ja lounaspalvelu Satu Luukas. Se oli aika hauska paikka. Purin tukkukuorman, kuorin porkkanoita ihan järkyttävän määrän ja sitten vielä pesin lattian.

-Ennen TET-viikon alkua meillä oli työpaikaan haku ja jos ei itse paikkaa löytänyt niin opo auttoi sopivan työn löytämisessä. Itse menin vasta kolmanteen toiveeseen : Sääksjärven ala-asteelle. 1b luokkalaiset olivat vilkkaita ja energiaa täynnä ja tehtäviä riitti. Työtehtäviäni olivat opettaminen , opetuksen ohjaaminen/auttaminen ja välituntivalvonta. TET-viikko oli kiva minun mielestä ja oisin mielelläni jäänyt vaikka toiseksikin viikoksi. Kesätöitä en tetin jälkeen tule saamaan samasta paikasta koska koulut ovat kiinni.

-Vietin TET- viikkoni Moision koulussa. Minun alueeseeni kuului villit vitosluokkalaiset. Työtehtäviäni oli vesivärinappien vaihto, kartonkikaapin siivous, opettajan auttaminen ja oleminen välituntivalvojana. Viikko oli mielestäni superkiva ja muistoksi sainkin viivoittimen. Suosittelen paikkaa lämpimästi kaikille !

-Olin tetissä Lempäälän seurakunnan nuorisotyöllä. Tettini alkoi jo TET-viikkoa edeltävänä viikonloppuna, kun menin 1-3.luokkalaisten tyttöjen leirille. Leirillä toimin ns. Isosena joten työni oli auttaa lapsia esim. Siivouksissa ja ruuan ottamisessa. Lisäksi ohjasin ryhmiä sekä olin mukana suunnittelemassa iltaohjelmaa. Seuraava työpäiväni oli vasta tiistaina ja työni alkoivat klo 9.45. Lähdimme yhdessä toisen tettiläisen Tarun ja nuorisotyön ohjaaja Helin kanssa vanhaan pappilaan, jossa sijaitsee seurakunnan varhaisnuorisotyöntekijöiden toimisto. Emme Tarun kanssa alussa tehneet muuta, kuin joimme kahvia ja täytimme tettilappua. Keskipäivällä lähdimme Ideaparkkiin syömään, jonka jälkeen palasimme jälleen pappilaan. Saimme toiselta seurakunnan nuoriso-ohjaalta tehtäväksemme tulostella värityskuvia seurakunnan helatorstaina järjestämään piknikkiin. Torstaina oli viikon toinen ja viimeinen työpäivä jolloin menime Tarun kanssa puntalapäivään. Olimme siellä seurakunnan pisteellä, jossa otettiin luokan ensimmäinen luokkakuva ja opittiin tuntemaan toisia paremmin. Yksi tehtävistä oli asettua janalle mielipiteensä mukaan. Kysyimme useita mielipidekysymyksiä esim. ”Kuuluuko ananas pizzaan” tai ”Kummalle puolelle voi kuuluu näkkärissä”. Päivämme loppui heti puntalapäivän päätyttyä.