Seiskat ryhmääntyivät Tervajärvellä

Written By: admin on syyskuu 27, 2017 No Comment

Seiskat tulivat Tervajärvelle busseilla. Ensimmäinen rasti oli opon ja koulukuraattorin pitämä koto-, eli koulutoveri tunti. Rastin aiheena oli tunne-, ja vuorovaikutustaidot. Oppilaat tekivät töitä neljän hengen ryhmissä, sekä joissain ryhmissä oli tukioppilas. Tehtävinä oppilailla oli esimerkiksi kertoa ryhmälleen kaksi totuutta, sekä yksi valhe. Muiden tehtävänä oli arvata, mikä näistä oli vale. Toinen tehtävä oli sopia ryhmän kanssa tunne, jonka he esittävät yhdessä ja muu luokka arvaa.

Seuraavaksi oli vapaa-aikaa ulkona noin tunnin verran. Vapaa-aikana paistettiin makkaraa ja lihapiirakkaa, sekä vietettiin aikaa eri luokkien kesken.  Hedelmänä oli banaani ja juomana mehua. Koulu tarjosi oppilaille eväät.

Kouluyhteisönohjaajien rastilla opeteltiin toisten huomioonottamista.  Oppilaat jaettiin kuuden hengen ryhmiin, joista yksi oli tukioppilas tai luokanvalvoja. Ryhmät tekivät erilaisuuden kukan, joissa oli toisia yhdistäviä asioita, sekä asioita, joita muilla ei ollut. Valmiit kukat ryhmä esitteli koko luokalle. Kukat annettiin luokanvalvojalle, joka saivat päättää mitä kukilla tehdään. Jotkut luokanvalvojat ovat ripustaneet kukat luokkiensa seinille.

Tukioppilaat saivat itse keksiä ohjelmaa luokalle. Luokka leikki yhdessä leikkejä, kuten ponileikkiä ja lännennopeinta. Päivän aikana luokka sai tehdä yhdessä erilaisia asioita, sekä tutustua tukioppilaisiinsa.

seiskatkototunnilla1