9. luokkalaisten yhteishaku vanhempainilta keskiviikkona 22.11. klo 17-20

Written By: admin on marraskuu 15, 2017 No Comment

Kun on eletty syyslomat, koettu TET, nähty pakkasaamuja ja tehty lumitöitä, niin alkaa yhteishaku toiselle asteelle olla jo merkittävän lähellä. Siihen on aikaa n. 4-4.5 kuukautta ja tuosta ajasta n. 4 viikkoa on lomaa koulusta (mm. joululoma ja talviloma).

Yhteishaun lähestyminen näkyy jo täällä koululla. Massatutustumisia toiselle asteelle järjestellään koulun puolesta, toisen asteen oppaita m2018 on alkanut ilmestyä ja oppilaitosten tutustumispäiviä pienille oppilasryhmille on alkanut tulla tarjolle. Syysloman ja TET:n jälkeen oppilaiden keskustelut opon kanssa ovat nekin taas vilkastumassa. Ja tietenkin kaikki oppilaat huolehtivat tavoitteellisesti siitä, että saavat 2.6.2018 päättötodistukseen mahdollisimman kilpailukykyiset numerot. Sillä päättötodistusnumeroista on kiinni pääsy toisen asteen opiskelijapaikan haltijaksi, kun hakijoita ”nuorisoruuhkaisella” Pirkanmaalla on useimpiin oppilaitoksiin aika paljon enemmän kuin aloituspaikkoja.

Järjestämme perinteisen yhteishakuinfon 22.11.2017 Virta-kampuksessa. Ensin klo 17-18 on kompleksin pääsisäänkäynnin ja eteistilojen jälkeisessä isossa Erik Edner -salissa tarjolla täkäläisten keskeisten toisen asteen toimijoiden (Lempäälän lukio, Tampereen seudun ammattiopisto, Valkeakosken ammattiopisto sekä mahdollisesti Sastamalan koulutuskuntayhtymä eli tuttavallisesti LELU, TREDU, VAAO ja SASKY) esittelypisteet.

Sitten klo 18-19.30 / 20 pidetään em. salissa esitykset yhteishakujärjestelmästä, ammatillisen koulutuksen vaihtoehdoista, kaksoistutkinnosta ja lukiovaihtoehdoista. Esityksistä vastaavat tässä järjestyksessä peruskoulujen opot (tilaisuus on tarkoitettu myös Sääksjärven ja Vesilahden 9. lk:n huoltajille), TREDUn ja VAAOn opot ja LELUn opo. Yleisön tekemien kysymysten on arveltu venyttävän tilaisuutta 90 minuuttisesta n. 120 minuuttiseksi.

Tilaisuudessa on leirikouluun tähtäävän Hakkarin luokan järjestämä maksullinen kahvi- +vehnästarjoilu klo 17-. Joko vanhempainiltaosion aluksi tai sitten keskellä sitä on kaavailtu esiintyvän Virta-salissa harjoittelevan rock-kuoron. Tarvittaessa lisää pysäköintitilaa löytyy Valkeakoskentien toiselta puolelta ns. Tukkitien P-alueelta.

Pyydämme teitä ilmoittautumaan tilaisuuteen esitemenekin ja kahvitarjoilun oikeaksi mitoittamiseksi wilman tapahtumakutsun kautta.

Tilaisuuteen voi siis osallistua kolmella tavalla: tulla vain klo 18- tilaisuuteen, tulla jo klo 17 tai poiketa vain klo 17-18.

Tervetuloa!