Tredu -Lempäälä

Written By: admin on marraskuu 29, 2017 No Comment

Hakkarin ysiluokkalaiset menivät tutustumaan Lempäälän lukioon ja Tampereen seudun ammattiopistoon. Ysit olivat saaneet päättää tutustuvatko he lukio- vai ammatipuoleen. Oppilaat jaettiin paikanpäällä pieniin ryhmiin, joita lukion oppilaat ohjasivat.

Ensimmäinen rasti oli sosiaali- ja terveysala, jossa opiskelijat kertoivat opiskelustaan lähihoitajiksi. He kertoivat myös työssä opistaan, jonka he suorittivat päiväkodeissa. Oppilaat saivat tehtäväkseen nimetä sisäelimet ja niiden tehtävät, sekä koota mallinukke takaisin kassaan.

Matkailu ja kieli-ala

Emme saaneet alasta kauheasti irti koska oppilaat kertoivat tosi lyhyesti ,mutta tarkoituksena on opetella kieliä ja pyrkiä työskentelemään muissa kulttuureissa oppilaille on luvattu pari ulkomaan matkaa joilla he pääsevät käyttämään taitojaan oikeassa kultuurissa.

Käsityö-ala

Käsityö-alla oppilaat tekivät vapaasti töitä mielensä mukaaan, pakollisia töitä on vähän kunhan saa jotain kaunista aikaan. Tälle alalle haku on auki ympäri vuoden ja myös iäkkäämmät ihmiset saavat tälle alalle hakea.

Lelu1 Lelu2 Lelu3

Turvallisuus-ala

Tällä alalla voi koulutautua vartijaksi. Turvallisuusalan tehtäviä ovat vartiointi, pelastaminen, uhkatilanteiden hallinta, turvatekniikka sekä kansainvälinen turvallisuustoimintaan. valmistuneet oppilaat työllistyvät hyvin.

Sisustussuunnittelu

Sisustussuunnittelijan työhön kuuluu huonekalujen, koristeiden ,tuotteiden valmistaminen joko omaan ,koulun tai asiakkaan käyttöön

merkonomi

Merkonomit työskentelevät myynnissä, asiakaspalvelussa, toimistoissa sekä tieto- ja taloushallinnossa. Merkonomilla on valmiudet toimia myös yrittäjänä. Teoriatietoa hyödynnetään käytännön projekteissa, mm. NY-yrityksissä, osuuskunnissa sekä työssäoppimisjaksoilla. Opiskelu on usein työvaltaista, eli asioita opitaan tekemällä oikeita työelämän tehtäviä.

Taideteollisuus-alan perustutkinto

Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinnosta valmistutaan artesaaniksi eli käsityöläiseksi. Artesaani hallitsee ammattialansa työmenetelmät ja -välineet sekä materiaalit laajasti. Artesaanit työskentelevät valmistus-, suunnittelu-, palvelu-, korjaus- ja ohjaustehtävissä sekä itsenäisinä yrittäjinä.Opintojen aikana

Lelu4 Lelu5 Lelu6 Lelu7 Lelu8