Lempäälän lukion politiikan tori 28.03.2017

LeLulla pidettiin tiistaina lukion historian ensimmäinen politiikan tori, esillä oli Vihreät, Kokoomus, Keskusta, SDP, Vasemmistoliitto sekä Nuva ry.

Tapahtuman alkajaisiksi näytettiin Puhutaan politiikkaa- kurssilla tehty video siitä, miksi kannattaa äänestää. Mielipiteitään videolla jakoi mm. lukiomme rakas rehtori, Erkki Hytönen.

01

Nuvan pajalla muistutettiin nuorien tärkeydestä kunnassa ja miten nuoret voivat vaikuttaa kuntansa asioihin ja päätöksentekoon.

03

Kokoomuksen pajalla lähdettiin yhdessä oppilaiden kanssa pohtimaan ongelmien ratkaisuja ja yhteiskunnallisia kysymyksiä.

02

Vasemmistoliiton pajalla kyseltiin kysymyksiä ja esiteltiin puolueen toimintaa oppilaat mukaan ottaen.

04

Vihreiden pajalla pääsivät oppilaat touhuamaan askartelun ja visailun parissa. Siellä myös pohdittiin yhdessä ekologisia kysymyksiä.

05

SDP:n infopläjäys oli Kahoot-visan muodossa. Kysymykset liittyivät puolueeseen.

06

Keskustassa myöskin käsiteltiin paljon nuorten asioita ja he pitivät kyselyn sekä laskeskelivat budjetteja kunnan hankinnoista.

07