Home » Aihioiden pedagogiikka, Aihioiden upottaminen, Ei kategoriaa, Esitystekniikat, Hankkeessa tehtyjä oppimisaihioita, Mobiililaitteet, Pedagogiikka

Interaktiivinen tykki ja Ipadit matematiikan oppitunnilla

Written By: Isto on toukokuu 23, 2012 No Comment

Hakkarin koulussa yläasteen matematiikan tunnilla hyödynnettiin interaktiivista tykkiä ja Ipadeja matematiikan luokkahuoneopetuksessa.

Tunnin alussa oppilaat tekivät läksytehtävät Epsonin interaktiivisen tykin avulla taululle, joka mahdollistaa ratkaisujen tallentamisen oppilaiden myöhempää tarkastelua varten oppimisympäristöön.
Tämän jälkeen matematiikan lehtori Pekka Kouri opasti interaktiivisen tykin avulla oppilaita erilaisten verkkotehtävien tekemisessä. Lisää kyseisistä vapaasti käytettävissä olevista tehtävistä tehtävistä voit lukea Pekan artikkelista Geogebra,ja web 2.0 yläkoulun matematiikan opetuksessa.

Opastuksen jälkeen oppilaat hakivat Ipadit ja ratkaisivat tehtäviä pareittain. Luokassa oli langaton verkko, joka luotiin Leban Ipad salkussa olevat lähettimen avulla.

Loppu tunnin opettaja kierteli luokassa ja ohjasi oppilaita tarvittaessa tehtävien ratkaisussa.