Home » Ei kategoriaa, Mobiililaitteet, Ohjelmistot, Pedagogiikka

Wild Chords soitonopetusohjelmaa pilotoidaan Hakkarin koulussa ja Lempäälän lukiossa.

Written By: Isto on marraskuu 29, 2011 No Comment

Peli pyörii iPad-alustalla ja on lanseerattu ympäri maailman marraskuun alussa. WildChords on ensimmäinen oikealle kitaralle tehty opetuspeli ja se on voittanut vuonna 2011 mm. Euroopan parhaimman opetuspelin palkinnon. Lisäksi peli on kiinnostanut erittäin paljon sijoittajia ja onkin ollut kärjessä erilaisissa sijoittajakonferenseissa kautta maailman.

WildChords lähtee kitaran perusteista, opettaen pelaajalle niin oikeat kitaraotteet kuin soittotekniikankin. Peli kiinnittää erityistä huomiota riittäviin toistomäärin, oikea-aikaisuuteen sekä oikeinsoittamiseen. Näillä keinoin voi kerätä tähtiä, joiden kautta sitten pääsee siirtymään seuraavalle tasolle.

Peli on Ovelin Oy:n kehittämä ja tällä hetkellä jo suunnitellaan pelin laajentamista niin pianolle kuin bassollekin.

iPad pelialustana on kätevä, liikuteltava ja kokonsa puolesta helppo käyttää musiikintunnilla.

Reuters on poiminut pelin opetuskäytön uutisiinsa:http://www.reuters.com/article/2011/11/17/music-game-learning-idUSL5E7ME15T20111117